Fingersoft - Hill Climb Racing 2

Decem Pharma - Pharysol

Sonera – Huvituttaa

Ilpo Virtanen

Best Fiends - Games for (RED)

Visit Finland 360

Karhu - Sauna

Pyhä - Huttu-Ukko

Turo Juhantalo

Ruka - Rosa & Rudolf

Ahlstrom

Stockmann - Hullut Päivät

Valio - Salaneuvos

Valtra - N Series Walkaround

Metso Way

WeeGee - Futuro

People of Reaktor

Saarioinen Joulu - VFX breakdown

Metsä Group - Cone

Valtiokonttori

Instrumentarium

Boomeranger

Wärtsilä - Theme video

Creative madness

Case study: The cinematic point of view

Case study: SPEK

Crazy characters!

MyCashflow - Designer video

SPEK - Pelastus

Alexander Seraidaris

Making of the Experience The Midnight

Outokumpu - Brand Images

Älvsbytalo

Koneet käyntiin!

Jesse Myllymäki

Pohjolan Voima

Finnkino - Scala

Teemu Valkama

Iso kuva

Saarioinen - Macaroni

Vieraskynä: Miten Adam teki kuivasta kerronnasta muodikasta?

Outokumpu - Share Issue

Kemira - Membrane

Kemira membrane program – maapallosta molekyyliin

Vuosi visualstorytelling.fi -blogin parissa!

MyCashflow - Online Store

Veikkaus - Jouluarvat

Yhteisvastuu - Debt Pit

Brinkmanin aika

Kemira – Glass of Water

Hell's Kitchen

Tiedon Kirous

Our way: Agile Process

Finlandia - ETM

Finlandia Vodka - Cranberry

Outokumpu: ideasta kuvaksi

Saarioinen - No E-codes

Outokumpu: teknistä taidetta

Outokumpu: eläimiä, terästettynä

Maailman parhaimman vodkan identiteetti

Brink Showreel 2012

Harjoittelijasta ammattilaiseksi

Ideataso osa 2

Pohjaton kuilu

Mikä tekee hyvästä loistavan?

Ideataso

Our way: Idea Selling

Liikkuvaa kuvaa Kluuviin

Risto - Poster

Suunnittelu ja toteutus onnistuneessa mainostuotannossa

Cristal-samppanjaa talentin paljastaneelle!

Joulu on ihmeiden aikaa!

Idea, tarina, tuotanto: case Proviva (3/3)

Idea, tarina, tuotanto: case Proviva (2/3)

Our way: Composite techniques

Ruukki - Ramor

Idea, tarina, tuotanto: case Proviva (1/3)

Saarioinen - Soups

Veikkaus - Lottery Box

Making stainless steel in eight minutes

Kaikkien aikojen paras mainoselokuva

Suutarin lapset vauhdissa

Brinkmanin nuoruus

Kaikkien on aloitettava jostain

Elefantti ja ratsastaja

Brinkin ilmaveivi

Uutta vanhaa - näin tehtiin Veikkauksen flipbook-mainokset

Brinkmanin lapsuus

Päivä tuotantoyhtiö Brinkillä

Enemmän kuin 60 000 sanaa

Vaikuttavin suomalainen visuaalinen tarina

Kuinka teimme teräksestä visuaalisesti vaikuttavan tuote-esittelyelokuvan?

School Safety and Security

JCDecaux’n elävät mainospinnat

Hetkessä Hollywoodiin!

Outokumpu - Process

Brinkmanin synty

Visuaalinen tarinankerronta yrityksen markkinoinnissa

Visualstorytelling – Mitä kenelle ja miksi?

Contact Us

Visual Storytelling

Allu's picture

Harjoittelijasta ammattilaiseksi

Rekrytoimme viime syksynä ensimmäisen harjoittelijan riveihimme. Valinta oli vaikea ja hakijoita paljon. Pitkän valintaprosessin jälkeen päätimme lopulta paiskata kättä 19-vuotiaan taiturin  Harry “Haba” Ahokkaan kanssa. Puolen vuoden harjoittelujakson jälkeen Harry palkattiin vakituiseksi työntekijäksi Brinkille VFX-Artistiksi.  Haastattelin Habaa, jotta hän voisi omin sanoin kertoa miksi hänet valittiin ja millaista harjoittelu Brinkillä on ollut.

Allu: Kertoisitko Harry miksi hait Brinkille harjoittelijaksi? Mikä sai sinut kiinnostumaan?

Haba: Hain Brinkille harjoittelijaksi, koska tiesin yrityksestä jo ennen virallisen rekryn julkistamista ja olin seurannut Brinkin blogikirjoituksia ja uusimpia tuotantoja mielenkiinnolla. Koin myös, että itselleni paras mahdollinen paikka Suomessa työskennellä tällä alalla olisi mitä todennäköisimmin juuri Brinkillä.

Allu: Miten valmistelit paikan hakemista? Soititko, meilasitko, mitä dokumentteja liitit hakemuksen mukaan?

Haba: Valmistelin paikan hakemista monin tavoin. Pyrin antamaan mahdollisimman hyvän kuvan itsestäni ja taidoistani tekemällä asiallisen hakemuskirjeen, CV:n ja showreelin, jossa esittelin videon muodossa kykyjäni. Nämä dokumentit sitten meilasin Brinkille.

Allu: Mitkä olivat ensimmäiset fiilikset Brinkistä harjoittelun alkuvaiheessa?

Haba: Ensifiilikset olivat todella hyvät. Minut otettiin Brinkillä hyvin vastaan ja kaikki ihmiset olivat rentoja ja samanhenkisiä. Tuntui hienolta päästä luovien ja lahjakkaiden ihmisten joukkoon oppimaan ja työskentelemään aivan kuten olin jo pitkään toivonut.

Allu: Minkälaisia töitä teit harjoittelukauden aikana? Menikö kahvin keittämiseksi?

Haba: Heti ensimmäisestä päivästä lähtien pääsin mukaan tekemään niitä “ihan oikeita” töitä. Sain jopa yllättävänkin paljon vastuuta joissain projekteissa. Tein harjoittelun aikana siis paljon erilaisia töitä ja pääsin näyttämään kykyjäni monilla eri osa-alueilla. Tein 3D-mallinnusta kansainvälisiin printtituotantoihin, logoanimaation kompositointia ja 2D-grafiikkaa sekä leikkaus- ja kuvankäsittelytöitä. Harmikseni en harjoittelun aikana siis koskenut kahvinkeittimiin.

Allu: Mikä oli harjoittelujakson kohokohta? Entä onko ollut vaikeita päiviä?

Haba: Vaikea kysymys, sillä mielestäni täällä ollessa ei ole ollut mitään yksittäistä kohokohtaa, vaan jokainen valmiiksi saatu projekti, jossa on ollut osallisena on omalla tavallaan ollut kohokohta. Jos kuitenkin jotain pitää mainita niin ehkä ensimmäisen tv-mainoksen, jonka eteen pääsin tekemään töitä, näkeminen televisiosta oli sellainen harjoittelun kohokohta. Mitä vaikeisiin päiviin tulee, niin harjoittelun aikana ei niitä erityisemmin ollut. Tottakai välillä aikataulut ovat kireämpiä ja sen vuoksi voi olla “vaikeampaa” mutta se kuuluu asiaan.

Allu: Mitkä asiat mielestäsi vaikuttivat siihen, että valitsimme sinut harjoittelijaksi ja palkkasimme sinut lopulta vakituiseksi työntekijäksi?

Haba: Voisin kuvitella, että siihen vaikuttivat pelkän osaamisen lisäksi myös minulta löytyvä into työskentelyyn ja uuden oppimiseen. Työyhteisöön sopeutuminen nopeasti on myös ollut melko varmasti yksi vaikuttava tekijä.

Allu: Haluaisitko antaa jotain vinkkejä tuleville harjoittelu- ja työpaikan hakijoille?

Haba: Ehkä tärkeimpänä vinkkinä voisin sanoa, että hakemuksen ja muiden dokumenttien antamaan ensivaikutelmaan ja ulkoasuun kannattaa todella panostaa. Kannattaa myös antaa hakemus luettavaksi jollekkin muulle ihmiselle, jotta hakemukseen voi saada jotain kommentteja ja parannusehdotuksia, jos mahdollista. Myös oman innokkuuden ja omistautumisen esillepano näissä eri dokumenteissa on suotavaa.

Rekrytoimme jatkuvasti uusia työntekijöitä ja harjoittelijoita joukkoomme. Teemme kovasti töitä saadaksemme alalle lisää innostuneita ja taitavia tekijöitä. Haluamme tarjota heille parhaan mahdollisen työympäristön, laitteet ja ohjelmistot, jotta he voisivat kehittyä yhdessä Brinkin kanssa maailmanluokan ammattilaisiksi. Tavoitteenamme on päästä tekemään kansainvälisesti vaikuttavia tuotantoja visuaalisen tarinankerronnan parissa.

Voit lähettää myös avoimen työhakemuksen meille, mikäli luulet että Brink olisi sinulle sopiva työpaikka. Jos kaveripiirissäsi on alan ammattilainen tai tuleva tekijä, anna meille yhteydenottovihje. Rekrytointiin johtanut vinkki palkitaan! Tykkää meistä Facebookissa, niin näet viimeisimmät päivitykset, blogikirjoitukset ja tiedot avoimista työpaikoista!